26-12-2008

Vrijdag 26 december 2008



Another drawing of somebody else's character.

4 opmerkingen:

maarten zei

hey,
ik ben al een tijdje bezoeker van je blog en deviantart pagina dus ik laat is ff een comment achter.

ik snap echt niet dat iemand van mijn leeftijd zo goed kan zijn!! haha. echt, ongelofelijk. ook je ink en kleur skills zijn zo niet normaal goed!
serieus. erg inspirerend.

is deze tekening traditioneel ge-inkt en ingekleurd op de computer? ik heb pas photoshop sinds gister, dus ik vroeg me af hoe je je lijnen kleurt?
ik teken zelf pas serieus sinds anderhalf jaar ofzo dus enig ander tips en advies zou ik erg waarderen. had jij nog boeken waaruit je hebt geleerd ofzo?

okeeeee deze comment is nu wel lang genoeg. mzzl!

Kelly Toon zei

this might be . . . my favorite drawing of a bunny, ever.

btw hello, I'm on FA as Kabukihomewood, in case I haven't commented here before :)

HenriekeG zei

Maarten: Bedankt!!
Ik inkt inderdaad bijna altijd met de hand en kleur meestal met de computer. Ik gebruik voor mijn 'echte' tekeningen een penseel en oost-indische inkt. Deze tekening, en alle tekeningen met dunne lijnen hier, zijn wat sneller gemaakt en geinkt met een fijnschrijver op gewoon papier.
Ik gebruik zelf nooit photoshop, de lijnen hier heb ik gekleurd met Paint Shop Pro 5. (Ik gebruik ook vaak Open Canvas 1, een gratis programma dat je zo kan downloaden) Het kleuren gaat heel simpel met de hand, je zou het in principe met MS Paint kunnen doen. Als je je tekening in zwart/wit inscant, kan je de kleuren makkelijk aanpassen.
Neem eens een kijkje bij de favoriete blogs aan de zijkant van de pagina. Veel van deze blogs worden geschreven door toptekenaars, die al hun tips gratis en voor niets weggeven!

Kelly: Hey, nice to see you here! And gee, thanks! It was nice to see your drawings on JohnK's blog! Btw if you feel like copying more of those covers, please do the Barks ones to make me happy ;)
PS: I'm jealous of your last name!

David zei

I love your drawings.

My friend Lon Smart gave me the link to your blog.